Rano wszystkie Sówki
zaczynają od pobudki.
Dzielnie idą do przedszkola,
„poprzez łąki, lasy, pola”.
Choć niektóre rano płaczą,
to w południe wszystkie skaczą.
Przy stolikach grzecznie siedzą
i posiłki ładnie jedzą.
Literki i liczby poznają,
a zabawy uwielbiają.
Prowadzące grupę:
mgr Marta Mirońska - nauczyciel mianowany
mgr Joanna Szczygieł – nauczyciel mianowany
mgr Sandra Brzuchowska – religia
mgr Marta Mirońska – j.angielski
pomoc - Pani Grażyna
TEMATYKA TYGODNIOWA:
Cele szczegółowe:
· doskonalenie wiedzy dzieci na temat przetworów przygotowywanych z owoców
i warzyw; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez wprowadzenie pojęć: waga
i ważenie; doskonalenie kompetencji językowych poprzez tworzenie rymów;
· utrwalenie zasad zdrowego żywienia, kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych;
· wprowadzenie pojęcia zdrowy styl życia, promowanie zdrowego stylu życia, stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko stosownych do wieku wyborów zdrowotnych i zdaniu sobie sprawy z ich skutków, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe;
· omawianie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy: odloty ptaków, zasypianie, gromadzenie zapasów.
· zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała.
· opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów, np.: policjant, strażak, lekarz itp.
· wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
· poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.) z wykorzystaniem filmu, Internetu.
· obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
· rozpoznawanie różnych odgłosów, np.: przelewania wody, przesypywania różnych substancji.
· rozpoznawanie wysłuchanych sylab, słów, głosek.
· liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. na palcach).
· wykorzystywanie w pracach plastycznych materiałów odpadowych – butelek plastikowych, pudełek, gazet, folii aluminiowej itp.
· reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).
· rozpoznaje i nazywa zapisy cyfrowe liczb: 1, 2, 3,
· rozpoznaje i nazywa koło, kwadrat, prostokąt,
· rozpoznaje i nazywa litery: o, a, m – małe i wielkie, drukowane i pisane